דבר אל ב"י איש איש כי יהיה טמא לנפש. ר"ל מי שטימא א"ע בעבירות ח"ו ולא היה יכול להמשיך עליו את הקדושה בפסח א'. או בדרך רחוקה פרש"י נקוד עליו לומר לא רחוקה ממש אלא אפילו חוץ לאסקופת העזרה ר"ל שהוא אינו יכול לעמוד ולשרת לפניו י"ת ולדבר לפניו נוסח התפילה כאשר ידבר איש אל רעהו פב"פ. לכם ר"ל שטימא רק לעצמו או לדורותיכם ר"ל שמחמת עוונות שלו ח"ו מביא פגם גם בהצדיק באפס מה כמו שפירשתי פ' טוב מעט לצדיק מהמון רשעי' ר"ל שהטוב מתמעט מאת הצדיק מחמת המון רשעי' ומחשבות'. ועשה פסח לה' בחודש השני בארבעה עשר יום לחודש בין הערבי' יעשה אותו ר"ל שימשוך עתה הקדושה עליו ע"י תשובה כמבואר בזוה"ק האי יומא כרוזין מפיק מאן דבעי למיחזי למטרוניתא יחמי ומהאי יומי עוד ז' יומין תרעין פתוחין והאיש אשר הוא כו' וחדל לעשות הפסח ונכרתה כו' כי קרבן ה' לא הקריב במועדו כי בכל מצוה צריך ליחד שם י"ה בו"ה כמו שאנו אומרי' קודם כל מצוה לשם יחוד קב"ה ושכינתיה ליחד שם י"ה בו"ה. וזה כי קרבן ה' לא הקריב ר"ל שלא קרב ולא עשה היחוד בהשם הוי"ה ב"ה. במועדו ר"ל שאל יאמר האדם מה בכך שלא עשיתי יחוד הק' הלא יש כמה צדיקי' שעושי' יחוד הזה ומיחדים שמו באהבה לזה אמר במועדו ר"ל שכל אחד יש לו מקום בפ"ע בעולמות עליונים ומה שזה מתקן לא יכול אחר לתקנו וזה כי את קרבן ה' לא הקריב במועדו שלא תיקן מקומו שצריך לתקן:
וכי יגור אתכם גר ר"ל שלא יאמר אדם הן בעונינו כנכריה נחשבנו והאיך נוכל לעשות הפסח הוא היחוד הק' לזה אמר הכתוב וכי יגור אתכם גר ר"ל אע"פ שהוא גר ועשה פסח לה' ר"ל שיכול לעשות תשובה כ"ז שהוא בחיים ולעשות יחוד שזה תשוב ה' שהיה עד עתה בדרך רחוקה שריחק ה' מהשם הוי"ה ב"ה ועתה יעשה תשובה תשוב ה': כחוקת הפסח וכמשפטו כן יעשה ר"ל שיהיה יכול לעשות היחוד כשאר הצדיקי'.