(א) (א) ממעטין בשמחה - עיין במ"א דר"ל שאין שמחין בו כלל כמ"ש התוס' פ"ק דמגילה:
(ב) (ב) לישתמיט מיניה - עד ר"ח אלול ועכ"פ עד אחר ט"ב:
(ג) (ג) ובעל ברית - היינו אותו שתופס התינוק על ברכיו בשעת המילה אבל המכניס והמוציא התינוק [שקורין קוואטער] אינו בכלל זה ומ"מ האשה המכנסת התינוק נוהגת ללבוש בגדי שבת שזה עיקר מצותה:
(ד) (ד) ואבי הבן - ואמו:
(ה) (ה) אין מחליפין - ואפילו הטלית. ולענין גילוח אם מותר לבעל ברית וכה"ג. עיין בשע"ת:
(ו) (ו) כ"א הכתונת לבד - שאינו לובש אלא מפני הזיעה ומטעם זה מותר להחליף גם הפוזמקאות וזה מותר אפילו בשבת שחל בו ט"ב. ובק"ק ווילנא נוהגין ע"פ הגר"א ללבוש בגדי שבת ויש משנים בגד אחד וכ"כ ר"י עמדין בשם אביו הגאון שצריך ללבוש בגדי שבת אפילו בשבת שחל בו ט"ב:
(ז) (ז) פרוכת - וה"ה מפות ומכסאות:
(ח) (ח) מותר ללבוש וכו' - ואף אבי החתן והכלה לובשין בגד עליון של שבת לכבוד חתן וכלה:
(ט) (ט) בגדי שבת - ומ"מ בגדים חדשים אסור:
(י) (י) בשבת של חזון - ואפילו חל ט"ב בשבת אבל לאבי החתן אין להתיר באופן זה ללבוש שום בגד של שבת:
(יא) (יא) ממעטים במשא ומתן - יש מן הפוסקים דס"ל דהיינו שלא ישא במו"מ של שמחה כגון לקנות כלי כסף או צרכי חופה וכדומה אבל סתם מו"מ אין צריך למעט כלל ויש דס"ל דכל מו"מ צריך למעט בעת הזאת ולא יעסוק אלא כדי פרנסתו וכן משמע בסימן תקנ"ד סוף סכ"ב דצריך למעט בכל מו"מ. [ורק אם הוא יריד י"ל דהוי דבר האבד ושרי בכ"ע אם הוא מוצא אז בזול יותר] ובזמנינו נהגו להקל בכל זה משום דהכל נחשב כעת כדי פרנסתינו:
Chabad.org
The Nine Days—Laws and Customs
https://www.chabad.org/library/article_cdo/aid/144574/jewish/The-Nine-Days.htm
"The first nine days of the month of Av, and also the morning of the tenth,1 are days of acute mourning for the destruction of the first and second Holy Temples.
During this time, we don’t:
- Eat meat (including poultry) or drink wine, for during this period the sacrifices and wine libations in the Holy Temple ceased.2 The exceptions to this rule are meat and wine consumed on Shabbat or as part of a meal that celebrates a mitzvah, such as a circumcision, bar mitzvah, or the completion of a tractate of the Talmud.
- Launder clothing (except for a baby’s)—even if they will not be worn during the Nine Days—or wear freshly laundered outer clothing.3 Those who wish to change their clothing daily should prepare a number of garments and briefly don each of them before the onset of the Nine Days. Then it is permitted to wear these “non-freshly laundered” garments during the Nine Days.We don’t consume meat or wine, for during this period the sacrifices and wine libations ceased
- Swim or bathe for pleasure.
- Remodel or expand a home.
- Plant trees to be used for shade or fragrance (as opposed to fruit trees).
- Buy, sew, weave or knit new clothing—even if they will be worn only after the Nine Days.
Exceptions to this rule: (a) If you will miss a major sale, or if the garment will be unavailable later. (b) For the purpose of a mitzvah, such as purchasing new clothing for a bride and groom. - Cut nails during the actual week of the fast of Tisha B’Av—i.e., starting from the Saturday night before the fast until the conclusion of the Nine Days."
*From article from Chabad.org; link listed above for more info and laws
(ע) (ע) אלא נותנים לתינוק - שהגיע לחינוך וישתה רוב הכוס ודוקא אם לא הגיע עדיין להתאבל על ירושלים ודוקא בזה שהוא מצוה אבל בלא מצוה אף שא"י להתאבל אסור בבשר ויין כשהוא בריא:
(לא) לתינוק. משמע דמותר ליתן לתינוק בשר ויין בשבת זו דמעיקרא לא נהגו איסור להחמי' בתינוק ודוקא בתינוק שאינו יודע להתאבל על ירושלים ועסי' שמ"ג וסי' תקנ"ט ס"ז וסי' תע"א וא"ל דדוקא משום מצוה מותר דהא בסי' רס"ט משמע דאף משום מצוה לא ספינן לתינוק איסורא אלא ע"כ ליכא בזה איסורא ובהג"מ כתב מהרא"ק הניח לבניו הקטנים לאכול בשר בערב (ע"פ) [ת"ב] שחל בשבת אחר חצות עכ"ל משמע דס"ל דלגדולים אסור ולקטנים מותר והא דכתב בשבת משום דמעשה היה בשבת שנשאר להם מסעודת שחרית כנ"ל:
(א) א) [סעיף א'] משנכנס אב ממעטין בשמחה. היינו מר"ח ועד עשרה בו בכלל וכמ"ש בס' נחמד למראה בח"ב דר"ז ע"א יעו"ש. ומי שנזהר בזה שלא לשמוח בעשרת ימים אלו יזכה לעשרת דברים שעתיד הקב"ה לחדש לעת"ל כדאיתא במד"ר סדר בא פט"ו. יפ"ל ח"ב או' א' יעו"ש: