(א) אמר להם הממונה. ברכו ברכה אחת והן ברכו. קראו עשרת הדברים. שמע. והיה אם שמוע. ויאמר. ברכו את העם שלש ברכות אמת ויציב. ועבודה. וברכות כהנים. ובשבת מוסיפין ברכה אחת למשמר היוצא:
(1) The appointed [priest] said to them: “Say one blessing” [one right before the Shema], and they blessed. They then recited the Ten Commandments, 'Shema', 'Vehaya im Shamoa' and 'Vayomer' [the three paragraphs of the Shema]....
מה בירכו רב מתנא אמר בשם שמואל זו ברכת תורה. וקראו עשרת הדברים שמע והיה אם שמוע ויאמר. רבי אמי בשם ר"ל זאת אומרת שאין הברכות מעכבות. אמר ר' בא אין מן הדא לית את ש"מ כלום שעשרת הדברות הן הן גופה של שמע. דרב מתנא ור' שמואל בר נחמן תרוויהון אמרי בדין היה שיהיו קורין עשרת הדברות בכל יום ומפני מה אין קורין אותן מפני טענות המינין שלא יהו אומרים אלו לבדן ניתנו לו למשה בסיני.
The Mishnah teaches: "...And they read the Ten Commandments, the Shema, Vehayah im shamoa and vayiomer. Rabi Ami in the name of Rabi Levi (?): this teaches that the blessings do not prevent [one from saying the Shema]...‘R. Matna and R. Shemuel b. Nachman both said, “In terms of pure law, people should recite the Ten Commandments daily. Why do they not recite them? Due to the claims of the heretics, lest [the heretics] say that “only these [commandments] were given to Moshe at Sinai.”’