מַתְנִי׳ הַמּוֹצִיא(שואב תורה בשכל קודש), בֵּין בִּימִינוֹ(נכלל בחסדים) בֵּין בִּשְׂמֹאלוֹ(נכלל בגבורות), בְּתוֹךְ חֵיקוֹ(רחמים) אוֹ עַל כְּתֵיפָיו(ג' ראשונות) — חַיָּיב(ביטול לאור אין סוף), שֶׁכֵּן מַשָּׂא(עליית) בְּנֵי קְהָת(אור,יקהת עמים). כִּלְאַחַר יָדוֹ(בלי דעת רק אמונה), בְּרַגְלוֹ(ריקודין), בְּפִיו וּבְמַרְפְּקוֹ(שגורס בפיו ומפרקו), בְּאׇזְנוֹ(שמיעה) וּבִשְׂעָרוֹ(תגלחת ופאות), וּבְפוּנְדָּתוֹ(מקום כיסופיו) וּפִיהָ לְמַטָּה(ולא בקשת כסף), בֵּין פּוּנְדָּתוֹ לַחֲלוּקוֹ(שמירת בריתו), וּבִשְׂפַת חֲלוּקוֹ(שמירת לשונו), בְּמִנְעָלוֹ(לבוש,התלבשות- פי שניים), בְּסַנְדָּלוֹ(התקשרות בצדיק) — פָּטוּר(מהדין בעולם), שֶׁלֹּא הוֹצִיא כְּדֶרֶךְ הַמּוֹצִיאִין(דרך מן הצד גם לקטנים).
לעשות מתורה תפילה : רבש"ע פקוד נא אותי בכלל בני קהת בני האור הזוכין להמשיך בהיכללותם בחסד בגבורה וברחמים תורה כזאת המביאה את דורשה ליכלל במחוייב המציאות. ידעתי כי לא כל העיתים שוות ולא כל בני האדם ויש שצריך להוציא תורה שלא כדרך המוציאים בני קהת הצדיקים בני עלייה ולפעמים יש לנקוט בריקודים של שמחה או בגירסא דאורייתא ולפעמים בזכות פיאות וכיסופים או ע"י שמירת הברית ושמירת הלשון ולפעמים ע"י התקשרות בצדיקים. רחם עלי שאמצא עצה בכל פעם להמשיך תורה של עוה"ב ממך יתברך.
מַתְנִי׳ הַמִּתְכַּוֵּין (במחשבתו)לְהוֹצִיא(גילוי אלוקות) לְפָנָיו(פניו-זכרון שנשמר), וּבָא לוֹ(זה השכל) לְאַחֲרָיו (שאחר הסיבות הבין והשיג)— פָּטוּר(מדין שבעולם). לְאַחֲרָיו (שהתבונן בסיבות והשתלשלות)וּבָא לוֹ לְפָנָיו (שזכה מן השמיים בשכל קדם)— חַיָּיב(נכלל באין סוף). בֶּאֱמֶת אָמְרוּ(שע"י אמת בא לקבלה נכונה): הָאִשָּׁה הַחוֹגֶרֶת(מדת האמונה,והיתה האמונה אזור חלציו) בְּסִינָר(ותלויה בצניעות), בֵּין מִלְּפָנֶיהָ וּבֵין מִלְּאַחֲרֶיהָ (אמונתך סביבותיך-אור אין סוף מסובבו ומקיפו)— חַיֶּיבֶת(מתבטל), שֶׁכֵּן רָאוּי לִהְיוֹת חוֹזֵר(האור אחר שחיזק עצמו באמת ובאמונה). רַבִּי יְהוּדָה אוֹמֵר: אַף(חוטם צדיקי המייחדים) מְקַבְּלֵי פִתְקִין(קוויטלך,המחזקים עצמם בתורה ותפילה סובב עליהם זה האור).
לעשות מתורה תפילה : מלך טהור טהר מחשבותי להיות לי מחשבה נקייה ותקיפה לעבודתך ית' לרדוף אחריך ולגלותך בזה העולם עד שיאיר לי שכלי בהכל לכתחילה ולמפרע למעלה מזמן ומקום באורך הבהיר ועזרני שאחזק עצמי במידת אמת ואמונה ובהתקשרות לצדיקים שאזכה לאור הגבוה המקיף-אור האמונה הקדושה.
מַתְנִי׳ הַמּוֹצִיא(בשכלו) כִּכָּר(מלא ודשן כמו ככר הירדן כי כולה משקה ע' רש"י שם) לִרְשׁוּת הָרַבִּים(לייחד החוץ עם הפנים) — חַיָּיב(ביטול לאור). הוֹצִיאוּהוּ שְׁנַיִם (שלא ייחד רק עומדים אצלו ב' השכלים זה לצד זה)— פְּטוּרִין(מדין שבזה העולם). לֹא יָכוֹל אֶחָד לְהוֹצִיאוֹ(בכח עצמו לייחד) וְהוֹצִיאוּהוּ שְׁנַיִם(שנעזר בצדיק) — חַיָּיבִין(שזכה בחלק הצדיק). וְרַבִּי שִׁמְעוֹן(עסק תורת רשב"י) פּוֹטֵר(מן הדין).
לעשות מתורה תפילה : אחד יחיד ומיוחד תן לי שפע אמונה כזאת עד שתהפך אצלי רשות הרבים להיות רשות היחיד יחידו של עולם ובכל דומם צומח חי ומדבר אראה רק אלוקותך ית' ואם טרם זכיתי להתפלל מספיק בשביל מידה זו רחם עלי בזכות צדיק האמת ושלח לי כוחו שיסייעני לייחד מחשבתי באלוקותך ית' ותן חלקי בתורת רבי שמעון לעולם שתפטור אותנו מכל דין וחיוב.