Save "Ten Sefirot Class 70"

(צט) כשאור החכמה עוברת למקומה דרך הכתר, משאירה שורשה בכתר.
ומהמתבאר, תבין היטב, דבר התכללות עשר הספירות זו מזו, וזו מזו, עד אין קץ. כי למשל, כשיוצאות ב' הספירות הראשונות, כתר וחכמה, הרי אור החכמה מחויב לצאת מא"ס ב"ה, כנ"ל, וא"כ מחויב אור החכמה לעבור דרך ספירת הכתר, בטרם בואו לספירת החכמה, וכיון, שאור החכמה זרח פעם בספירת הכתר, דהיינו בעת עוברה דרך שם, א"כ, אי אפשר שיהיה נעדר משם לעולם, כנ"ל, ולפי זה הכרח הוא, שאפילו אחר שכבר הגיע אור החכמה לספירת החכמה, נשאר אור החכמה בשלימותו גם בכתר. הרי, שבספירת הכתר יש עתה ב' אורות, דהיינו, אור הכתר ואור החכמה.

(ק) כשאור הבינה עובר דרך הכתר והחכמה, משאירה שורשה בהם. וכו' עד"ז.
וכן באור בינה, כיון שהוא מוכרח לעבור דרך ב' הספירות הקודמות, בטרם ביאתו לספירת הבינה, בהכרח הוא שאור הבינה קנה מקום גם בכתר וגם בחכמה כנ"ל. ויש עתה, ג' אורות בכתר, שהם: אור הכתר, ואור החכמה, ואור הבינה. ויש ב' אורות בחכמה, שהם: אור החכמה, ואור הבינה. ואור אחד, בספירת הבינה, דהיינו אור של עצמה, וכו' על דרך זה, עד שבצאת אור המלכות, יש כבר בכתר כל עשר הספירות, שהרי כל תשעת האורות התחתוניות, עברו בהכרח דרך הכתר, שעל כן קנו מקומם שם, כנ"ל. ויש תשע ספירות בחכמה, כי כל שמונה הספירות התחתונות ממנה, עברו בהכרח את מקומה, ונשארו שם, כנ"ל, ועד"ז שמונה ספירות בבינה, ושבע בחסד, ושש בגבורה, וכו' עד המלכות, שאין לה אלא אור עצמה בלבד, כי אין עוד ספירה תחתיה שתעבור דרכה.

(קא) אין או"י בכלי מלכות אלא או"ח בלבד.
אמנם ענין אור המלכות האמור, הן האור שבה, והן האור שנכלל ממנה בט"ס ראשונות, אינו אלא או"ח. כי כבר ידעת, שמצמצום ואילך נתהוה מסך בספירת המלכות, ואין אור א"ס מתקבל שם, אלא שנעשה שם, מפאת פגישת אור א"ס במסך ההוא, ענין של זווג, ואז יוצא ועולה אור חדש מהמסך שבמלכות, המכונה בשם אור חוזר, ומאיר עד לספירת הכתר למעלה, ונמצא מלביש ממטה למעלה, על כל עשר הספירות כולן, ורק באופן זה היא נמצאת נכללת בכל ספירה מט"ס ראשונות (כמ"ש לעיל הסת"פ ח"ב אות י"ט ד"ה והנה).

(קב) המלכות נבחנת לכתר של ע"ס דאו"ח.
ומתוך שספירת המלכות, היא המקור לאור החדש האמור, וכל מקור נבחן בשם כתר, לפיכך נבחנת המלכות, לספירת כתר של האור החדש ההוא. והספירה שלפניה, דהיינו יסוד, נבחנת לחכמה של האור החדש, ושלפני פניה דהיינו הוד, נבחנת לבינה, עד שהכתר העליון, נבחן עתה בבחינת מלכות, דהיינו בבחינת מה שמקבל מהאור החדש האמור.
(קב/ב) ע"ס דאו"י הן ממעלה למטה.
והנה נתבאר, שיש לנו להבחין בכל מדרגה של עשר ספירות, שיש שם, ב' מהלכים של עשר ספירות, דהיינו מהלך י' ספירות הנמשכות מא"ס ב"ה, ממעלה למטה, מכתר עד מלכות, והן שנקראות עשר ספירות של אור ישר, להיותן יורדות ביושר ממעלה למטה, על סדר המדרגה, כלומר, מן הכלי הזך לעב ממנו, ומשם אל היותר עב, עד למלכות העבה מכולם.

(קג) ע"ס דאו"ח הן ממטה למעלה.
ועוד יש לנו שם, מהלך ב' של עשר ספירות, הנמשכות מספירת המלכות, ממטה למעלה, דהיינו מספירת המלכות עד ספירת הכתר, אשר המלכות נעשית המקור לאור החדש הזה, והן הנקראות י' הספירות דאור חוזר. ונקראות כן, להיותן מושפעות ובאות להיפך מסדר המדרגה, כלומר שאינו נמשך והולך מהכלי הזך אל העב, שהמקבל האחרון הוא היותר עב, אלא בהיפך, שנמשך והולך מהכלי העב ביותר, אל זה שאינו עב כל כך, עד שהמקבל האחרון הוא הזך ביותר, וע"כ נקרא, שמאיר ממטה למעלה.

(קד) כל הספירות דאו"ח הבאות בט"ס דאו"י, עוברות דרך המלכות.
והנה ענין התכללות הספירות, שביארנו למעלה בסדר עשר הספירות דאור ישר, אשר מכח שאין העדר ברוחני, וכל הארה העוברת במקום נשארת בכל שלימותה שם, אפילו אחר שנעתקה למקום שני, שמשום זה, נבחן ביציאת עשר ספירות דאור ישר, אשר כל עשר הספירות ישנן בכתר, ותשע בחכמה, ושמונה בבינה, וכו' (כנ"ל אות צ"ט בד"ה ומהמתבאר עש"ה), הרי מאותו הטעם נבחן כדבר הזה, גם בעשר הספירות דאור חוזר, שבהיות שכאן נעשית ספירת המלכות, לבחינת המקור אל האור החוזר הזה, הרי נבחן לנו בשביל זה, שכל בחינה של אור חוזר, המגיעה לספירות העליונות ממנה, מוכרחה לעבור מקומה של המלכות, שהרי המלכות, היא המוציאה את בחינת האור ההוא, מכח המסך שלה, המזדווג עם אור א"ס הפוגש במסך ההוא.

(קה) כשאו"ח דיסוד עובר דרך המלכות, משאיר שורשו במלכות וכו' עד"ז.
ולפיכך כשספירת היסוד מקבלת את האור החוזר שלה מהמלכות, הנה בהכרח שהאור הזה קיבלה המלכות מקודם זה, ע"י הזווג עם אור א"ס, ועבר דרך המלכות, ובא לספירת היסוד, ונמצא, שאור היסוד נמצא גם במלכות וגם ביסוד. ועד"ז בבחינת אור חוזר שמקבל ההוד, שבהכרח קנה מקומו דרך העברה, גם במלכות, וגם ביסוד, ויש עתה במלכות שלשה אורות, וביסוד שני אורות, ובהוד אור אחד. ועד"ז, בחינת אור חוזר האחרון שקיבל הכתר, שאז כבר נמצא במלכות, עשרה אורות דעשר הספירות דאור חוזר, וביסוד, תשעה אורות, ובהוד, שמונה אורות וכו' על דרך שנתבאר בעשר ספירות דאור ישר.

(קו) ע"י ההתכללות האו"ח מדרך העברה, נקבעו ע"ס בכל ספירה וספירה. בכתר יש ט"ס דאו"י, וא' דאו"ח.
ולפיכך יצא לנו, שיש עשר ספירות בכל ספירה וספירה מע"ס האמורות, דהיינו בצירוף עם האור החוזר, כלומר, שאור המלכות המקובל בכל ספירה וספירה, הוא המשלים לעשר ספירות, כי בכתר, יש תשע ספירות דאור ישר: כח"ב חג"ת נה"י, וספירה אחת דאו"ח, שהיא מלכות, להיותה המקבלת האחרונה מע"ס דאור חוזר, כנ"ל, ועל כן אין לו אלא אור אחד מאור חוזר.

(קז) בחכמה ח' דאו"י, וב' דאו"ח. בבינה ז' דאו"י, וג' דאו"ח.
והחכמה, יש לה שמונה ספירות דאור ישר שהן: חו"ב חג"ת נה"י, וב' ספירות מאו"ח שהן: א' חלק עצמה שקיבלה מאור חוזר של המלכות, שהוא יסוד דאו"ח, והשניה היא חלק הכתר שעבר דרך בה, ושוב לא זז משם שהיא מלכות דאור חוזר, כנ"ל. והבינה, יש לה שבעה אורות דאור ישר, שהם: בינה חג"ת נה"י, וג' ספירות מאור חוזר שהן: הוד יסוד מלכות. הוד משל עצמה. יסוד מחלקה של החכמה שעבר דרכה. מלכות מחלק הכתר שעבר דרכה, דהיינו מבינה ולמעלה כנ"ל.

(קח) בחסד ו' דאו"י, וד' דאו"ח. בגבורה ה' דאו"י וה' דאו"ח. בת"ת ד' דאו"י ו' דאו"ח.
והחסד, יש לו שש ספירות דאור ישר שהן: חג"ת נה"י. וד' ספירות דאור חוזר, שהן מחסד ולמעלה דהיינו חלקה עצמה שהיא נצח, וחלקי הבינה והחכמה והכתר שהם הוד יסוד ומלכות, שעברו דרכה ונקבעו שם כנ"ל. ועד"ז הגבורה, יש לה חמש ספירות דאור ישר, שהן: גבורה, תפארת, נצח, הוד, יסוד. וחמש ספירות דאו"ח, שהן מגבורה ולמעלה, דהיינו ד' חלקי כחב"ח שהם: נצח, הוד, יסוד, ומלכות, שעברו דרכה, וחלקה עצמה, שהוא תפארת דאו"ח. והתפארת יש לו ארבע ספירות דאור ישר שהן: מתפארת ולמטה. ושש ספירות דאור חוזר, שהן מתפארת ולמעלה. דהיינו ה' חלקי כח"ב חו"ג, שהם תנהי"מ, שעברו דרכו, וחלקו עצמו שהוא גבורה דאו"ח.

(קט) בנצח, ג' דאו"י, וז' דאו"ח. בהוד ב' דאו"י וח' דאו"ח. ויסוד ט' דאו"ח וא' דאו"י. והמלכות ע"ס דאו"ח.
והנצח, יש לו שלש ספירות דאור ישר, שהן מנצח ולמטה, שהן נצח הוד יסוד דאור ישר. ושבע ספירות דאור חוזר שהן מנצח ולמעלה, שהן ששה חלקי כח"ב חג"ת שעברו דרכה שהן גתנהי"מ, וחלקה עצמה, שהיא חסד דאו"ח. וההוד יש לו שתי ספירות דאור ישר: הוד, ויסוד ושמונה ספירות דאור חוזר שהן מהוד ולמעלה, שהן ז' חלקי כח"ב חג"ת ונצח, שעברו דרכו, שהן חג"ת נהי"מ דאו"ח, וחלקו עצמו שהוא בינה דאור חוזר. והיסוד יש לו ספירה אחת דאור ישר, ותשע ספירות דאור חוזר שהן מיסוד ולמעלה, שהן ח' חלקי כח"ב חג"ת נו"ה שעברו דרכו, שהם בינה חג"ת נהי"מ דאו"ח, וחלקו עצמו שהוא חכמה דאור חוזר.

עברית

Light going through the Ten Sefirot

Section: 99 Tsaddik Tet

All the Sefirot are included with one and another, endlessly. When the first two Sefirot are coming out (coming to fruition) The light of wisdom is coming from the ensof (endless), this light goes through Keter, this is light that belongs to Chochmah, has to go through something, called Keter. If this light that belongs to Chochmah, shines through Keter, this light will stay forever. In the soul universe, no death, because nothing disappears. When the endless light goes through Chochmah it goes to Keter and Chochmah. Its very difficult for the brain to grasp. Full capacity of Chochmah is in Chochmah and Keter, both at the same time. all places you visit in any lifetime, you are still there and here. The way the universe operates from creators POV, its all the time all the time fulfillment and nothing is ever missing. This allows you to understand the spiritual universe. It is already there. Now Keter has 2 lights, the light of Keter and Chochmah, the same with Bina. Light of Binah must go to Keter. Now that light (Or Bina) means Keter has three types of light. Now when you get to Malchut, Keter has ten types of light because all go through Keter. Malchut only has one light, because has nothing below.

Or Chozer(Returning Light) and Or Yashar (Direct Light)

Rav Ashlag says the light in Malchut is not Or Yashar (Direct Light), its Or Chozer. After Simsum, agreement receiving force can’t take, Malchut needed to create a prevention, there is now a curtain that prevents that force to come down and Malchut cannot receive light of endless. What happened? The light that belongs to Malchut is arriving at the door of Malchut (Curtain) and it creates a connection, and then a new light has been elevated (Or Chozer) from Malchut and up. How far that light goes? All the way up to Keter, it becomes the clothing to all the Sefirot. For that reason, Malchut is included in the other Sefirot. Malchut is the Keter of Or Chozer Keter from Or Chozer POV is Malchut, opposite view... Keter doesn’t have Or Chozer, only receiving. In every level there is 10 sefirot and the two aspects. First the 1 sefirot from ensof to below, Keter to Malchut, these are the 10 sefirot of Or Yashar/Direct light. The sefirot going by the vessels to more thin (Keter) to thick (Malchut). Or Chozer is from below to above Malchut to Keter, the opposite. Receiver of Or Chozer is Keter, most refined vessel, Malchut is strongest contributor. Below from above means more physical to less physical.

We already explained any light that goes from above to below, stays there forever. The same thing goes with the returning light. If Malchut is the reason for Or Chozer, that means whatever that comes from Malchut has to come from Malchut. If there is Or Chozer of Yesod, whatever is coming from below from above, it is already included in Malchut because coming from there. It was included in Malchut, the light of Or Chozer of Yesod is

within Malchut. The light that belongs to Yesod has to go through Malchut. Malchut now has two lights, light of itself of or Chozer and light of or Chozer of Yesod, it went though Malchut. Above and below is not physical it is a spiritual definition. Malchut has 10 lights of Or Chozer. Though these combinations there are exactly 10 sefirot within every Sefira. Let’s understand this, we learn that every sefira include 10 sefirot within it. When we look at the Or of Malchut, this is what completes 10 sefirot in each sefira. Keter has 9 Sefirot of direct light, but doesn’t have Malchut because remember Malchut doesn’t receive that light. The light that belongs to Malchut is going down and hitting the Massach, then the curtain hits it back. So its 9 sefirot of Or Yashar and sefira of Or Chozer. So Keter has only one Or Chozer, Chochmah has 8 sefirot of Or Yashar, why 8? Chochmah doesn’t have Keter and Malchut because curtain won’t let it, and you have two Or Chozer in Chochmah. What belongs to Chochmah, Yesod of Or Chozer. So the Or Chozer, the returning light of Keter has to go through Chochmah , but if we look from other side who comes first, Chochmah or Keter? Chochmah. Because now you are talking about it shooting up, not shooting down. So if shooting up, Keter come after Chochmah, not before. So the Malchut of Or Chozer exists with all the Sefirot until it gets to Keter, which is tremendous. From Keter down all of them have Or Chozer of Malchut. Bina, has seven light of Or Yashar. Connection between Bina and Hod is they are both 3rd , either from above or below.

So what we are seeing here is Rav Ashlag is keeping on repeating the details, we should have a lot of gratitude to Rav Ashlag because he wants to make sure that even if it sounds simple its good to repeat it. What about Chesed? Chesed has now six sefirot of Or Yashar and four sefirot of or Chozer . Gevurah has five sefirot of Or Yashar and five sefirot of Or Chozer. Tefiret has four of Or Yashar and six sefirot of returning light. It keeps repeating itself, very mathematical. Netsach is three Or Yashar, and seven of Or Chozer. For Netsach what is it in Or Chozer its Chesed, if we count it.