וסתות דאורייתא או דרבנן ופרישה בעונת הוסת
- שבועות יח: ת"ר והזרתם עד דכתיב להבין ולהורות.
- נדה טו. מתני' כל הנשים עד טו: ואין ספק מוציא מידי ודאי. פרש"י. תוד"ה אפי' הגיע. רשב"א (ורבה בב"ח, ושמעינן מהא).
- נדה טז. בעי מיניה מר' נחמן עד מתני'. רמב"ן (הא דתניא), רשב"א (ר' יהושע).
- נדה ט. תוד"ה הא ליכא חרדה.
- ר"ן על הרי"ף שבועות א: ריש הל' נדה והזרתם עד כדכתבינן.
- רא"ש נדה פ"א סי' א'.
- בעלי הנפש לראב"ד שער הספירה והבדיקה סי' ג' הל' י"א.
- בעלי הנפש לראב"ד שער תיקון הוסתות סי' א' הל' א', ב'.
- תוה"ב בית ז' שער ג' (טו:) גרסינן בפרק כל היד עד סוף השער.
- תוה"ב בית ז' שער ב' (ד.) הגיע עת וסתה כיצד עד וסתות עצמן אינן וכו'.
- מרדכי שבועות סי' תשל"ה בא"ד אשה שיש לה וסת עד ואשה שאין לה וסת לפי' רש"י.
- רמב"ם פ"ד מהל' איסו"ב הי"ב, ה"ט עם מ"מ וכס"מ.
- רמב"ם פ"ח הל' י"ג, י"ד. מ"מ והגמ"יהוה אות ז'.
- ר"ן שבועות ה. ומשמע דהלכתא כרבב"ח (בא"ד וגרסינן בפרק כל היד (ד:) עד סוף ד"ה וגרסינן תו התם.
- פתחי תשובה יו"ד סי' קפ"ד סק"ג.
- טושו"ע יו"ד סי' קפ"ד סעי' ט', י"א, י"ב (חוץ מענין וסת הגוף).
- יבמות סב: ואמר ריב"ל עד מיטרדי. נמו"י שם.
- תוה"ב בית ז' שער ב' (ד:) וסתות עצמן אינן עד הבועל את הבתולה.
- תוה"ב הקצר בית ז' שער ג' (ח.) עונה זו עד ולא יראה לי כן.
- רמב"ן הל' נדה פ"ח הל' י'.
- רא"ש יבמות פ"ו סי' י'.
- בעלי הנפש לראב"ד שער הפרישה סי' ב' ה"א ושינוי מהדורות שם אות 2.
- תרוה"ד סי' ר"נ.
- טושו"ע יו"ד סי' קפ"ד סעי' י'.
- שבועות יז: זו היא מ"ע שבמקדש עד יח: להבדיל ולהורות. גפ"ת, רשב"א, ריטב"א.
- רמב"ם פ"ד מהל' איסו"ב הי"א.
- מרדכי שבועות סי' תש"ל, תשל"א, תשנ"ד.
- טושו"ע יו"ד סי' קפ"ה סעי' ד'.
- נדה סג: מתני' היתה למודה עד מתני' היתה למודה.
- בעלי הנפש לראב"ד שער תיקון הוסתות סי' א' הל' ב'-י', כ'-כ"ב.
- תוה"ב בית ז' שער ג' (יד:) ועתה נבאר עד (טו.) כבר כתבנו.
- רא"ש נדה פ"ט (בתרא) סי' ב' ופ"ק סי' ב'.
- רמב"ן הל' נדה פ"ה הל' כ"ב, כ"ג.
- רמב"ם פ"ד מהל' איסו"ב הי"ב. הגהות מיימוניות אות ט'.
- רמב"ם פ"ח מהל' איסו"ב הל' ג'. הגהות מיימוניות אות א'.
- טושו"ע יו"ד סי' קפ"ד סעי' ב'-ו'.
- טושו"ע יו"ד סי' קפ"ט סעי' ג'.
וסת הימים
- נדה סד. שאין האשה עד סד: מתני'.
- בעלי הנפש לראב"ד שער תיקון הוסתות סי' א' הל' י"ב. הגהות רז"ה אות ח'.
- ר"ן ד"ה היתה למודה.
- רא"ש נדה פ"ט (בתרא) סי' ג' בא"ד שאין האשה עד ואשה שנמשך.
- נדה יא. מתני' עד (בגמ') היושבת על דם טהור.
- נדה לח: מתני' כל י"א יום עד סוף הפרק. גפ"ת, רמב"ן, רשב"א, ר"ן, ריטב"א.
- בעלי הנפש לראב"ד שער תיקון הוסתות סי' ב' הל' א'-י"א. וסי' ג' הל' י"א-כ"א, ל', ל"א.
- תוה"ב בית ז' שער ג' (יא.) עתה נבאר הזמנים עד (יא:) עוד יש זמנים.
- תוה"ב בית ז' שער ג' (יד:) תניא בסוף פרק האשה עד (טו.) ועתה נבאר.
- רא"ש נדה פ"ט (בתרא) סי' ג' בא"ד ואשה שנמשך עד סןף הסימן.
- רמב"ן הל' נדה פ"ה הי"ד-ט"ז, כ'-כ"ב.
- טושו"ע יו"ד סי' קפ"ט סעי' י"ג-ט"ז, ל"ב.
- בית מאיר יו"ד סי' קפ"ט סעי' י"ג
וסת האונס
וסת הגוף
מסולקת דמים- זקנה
מסולקת דמים- מעוברת ומינקת
- נדה ט. בעא מיניה ההוא סבא עד מניקה. גפ"ת, רשב"א (הא דבעא, הכא נמי).
- רא"ש נדה פרק א' סי' ד'.
- בעלי הנפש לראב"ד שער תיקון הוסתות סי' א' הל' י"ג-י"ז. ורז"ה שם.
- רמב"ן הל' נדה פ"ו הל' ח'.
- טושו"ע יו"ד סי' קפ"ד סעי' ז', ח'.
- טושו"ע יו"ד סי' קפ"ט סעי' ל"ד.
בדיקות קודם ואחר תשמיש
אמתלא
מראות הדמים
[האם שאר דמים באים מהמקור:
- חינוך מצוה ר"ז ד"ה ומה שאמרו. מנ"ח שם אות ד'.
- סד"ט סי' קפ"ח סק"ד ד"ה אבל הא לא ק"ל, וסי' ק"צ ס"ק ד'.
בענין מראות הדמים:
בענין קצוות:
בענין מראה לאחר רחיצה:
- אג"מ יו"ד ח"ב סי' ע'.]
נאמנות האשה
אי אפשר לפתיחת הקבר בלא דם וראיית דם בחתיכה ושפופרת
דם יבש
For a chart of the Shulhan Aruch and commentaries see this spreadsheet and this printer friendly PDF