Historical implications and underlying factors seem to clarify the difficulties faced by African American communities. At this moment, I must acknowledge that my intention is not to thoroughly explore the cultural dynamics of being Black and American in the United States. Rather, my primary objective is to concentrate on the essence of truth and to elaborate on the significance and context of the roles that people of color occupy within the Torah. For instance, one researcher has highlighted that.
הפקודה להשמדת שבעת העמים
התורה מצווה על בני ישראל להשמיד את שבעת העמים הכנעניים ללא יוצא מן הכלל, לפי הוראת ה'. דברים, ספר התורה החמישי, מכיל את נאומיו האחרונים של משה, ובהם הציווי האלוהי להשמיד את החתים, האמוריים, הכנענים, הפרזים, החויים והיבוסים.
The Command to Annihilate the Seven Nations
The Torah commands the Israelites to annihilate the seven Canaanite nations without exception, as instructed by God. Deuteronomy, the fifth book of the Torah, contains Moses' final speeches, including the divine commandment to destroy the Hittites, Amorites, Canaanites, Perizzites, Hivites, and Jebusites.
אני מאמין שהיבט אחד של חסד וצדקה כרוך בהדגשת המציאות ההיסטורית שלפיה עמים מסוימים, כולל הכנענים, עמדו בפני השמדה, במיוחד אלה שצאצאים מחם שהיו אמורים להיכחד.
It is my belief that one aspect of kindness and charity involves emphasizing the historical reality that certain nations, including the Canaanites, have faced annihilation, particularly those descended from Ham who were meant to be eradicated.
פירוש הרמב"ם
בהקדמה השלישית מסביר הרמב"ם שכדי להימנות עם 613 המצוות, יש לחול על הציווי לכל הדורות. מכיוון ששבעת העמים אינם קיימים יותר, נראה אפוא שאין לספור מצווה זו.
Rambam's Commentary
In the Third Introductory Principle, the Rambam explains that in order to be counted among the 613 mitzvos, the commandment must apply for all generations. Since the seven nations no longer exist, it would therefore seem that this commandment shouldn't be counted.
פרשנות ד"ר לביץ'
עם זאת, הנרטיב העיקש סביב העבדות
השחורה והקללה הנלווית השתלב עמוק בהיסטוריה האמריקאית, ומשמש הצדקה לעבדות. רעיון זה ממשיך להדהד בתורות היהודיות העכשוויות. ההסתכלות שלי היא שנראה שיש חוסר בשיח איתן המגנה את השקר שהצדיק היסטורית את העבדות, כמו גם את האמיתות הנסתרות שתורמות להפרדה של אנשים שחורים בתוך בתי הכנסת. ברצוני להבהיר כי אין בכוונתי להטיל אשמה על אף קבוצה אלא להדגיש שאין להוציא אנשים שחורים מלימוד התורה. יש לחבק אותם בבתי כנסת, ללא הבדל עדה, ואין לראותם מבעד לעדשת 613 המצוות הקוראות להשמדתם. אכן יש מקום ראוי לאנשים עם עור כהה יותר בתוך היהדות.
Dr. Levitch Commentary
Too add, the persistent narrative surrounding black slavery and the associated curse has become deeply intertwined with American history, serving as a justification for slavery. This notion continues to resonate within contemporary Jewish teachings. My observation is that there appears to be a lack of robust discourse condemning the falsehoods that have historically justified slavery, as well as the hidden truths that contribute to the segregation of black individuals within synagogues. I wish to clarify that my intention is not to cast blame on any group but rather to highlight that black individuals should not be excluded from the study of the Torah. They ought to be embraced in synagogues, regardless of denomination, and should not be viewed through the lens of the 613 mitzvot that call for their destruction. There is indeed a rightful place for individuals with darker skin within Judaism.